Info voor pers

20 jaar Tumbador

VERBINDENDE ‘VIRTUELE’ VLUCHT

20 jaar Tumbador

Op 12 maart 2023 vertrokken een 100-tal reizigers voor een ‘virtuele’ vlucht van Antwerpen naar Latijns-Amerika. Ter ere van de 20e verjaardag organiseerde Tumbador een verbindend evenement. De vzw zet zich sinds 2003 in voor jongeren met een beperking in Peru en Guatemala.

Tumbador organiseerde een jubileumreis waarbij via 20 tussenstops werd stilgestaan bij het verleden, het heden en de toekomst.

Al 20 jaar zetten vrijwilligers zich in het ‘Noorden’ (lees: België) in om fondsen te verzamelen zodat kinesitherapeuten naar het ‘Zuiden’ (lees: Peru en Guatemala) kunnen gaan. In het ‘Zuiden’ geven ze therapie aan jongeren met een beperking.

Het opzet was om de verbinding tussen de werkgroepen, het ‘Noorden’ en het ‘Zuiden’, extra in de kijker te zetten en tegelijkertijd vrijwilligers en sponsors te bedanken.

De verbinding tussen het verleden en de toekomst werd opvallend duidelijk door de toelichting van 2 kinesitherapeuten. Jozefien Degraeve is sinds eind januari terug uit Peru, waar ze er werkte in het lokaal revalidatiecentrum ‘Wasi Esperanza’ (Huis van de Hoop). Lotte Eilers vertrekt er op 15 maart naartoe. Zij zal er ook één jaar meewerken.

“Is er een kinesitherapeut in de zaal? Hier wel! “
“In Guatemala of Peru? Niet altijd!”

Contact & info:
  • Chris Bouden, bestuur
  • Tel.: +32(0)474 29 08 96

Dit persbericht kan u hier in pdf vorm downloaden.